Algemeen
Stichting Aight houdt  zich bezig met talentontwikkeling via elementen uit de Hiphop cultuur en is opgericht in 2003 door Jean-Paul van Oers, Peter Oostinga, David Schoch, Terence van Hutten en Marc Tjin.

Sinds 2003 is Aight een zelfstandige stichting met bestuur:
- Corné Ran (voorzitter),
- Diane van ’t Veen (secretaris),
- Linda Frietman (algemeen bestuurslid).

Beloningsbeleid
Stichting Aight werkt met een onbezoldigd bestuur
De medewerkers zijn pas sinds 01/01/2017 in vaste dienst en worden nog niet via cao normen beloond.

Beleid:

Activiteiten

De activiteiten van Stichting Aight vinden plaats in het Haags Hiphop Centrum (H3C) en zijn een waardevolle én duurzame investering in de talentontwikkeling van jongeren in de Haagse regio. Aight geeft cursussen, workshops & masterclasses op het gebied van de urbane straatcultuur zoals: Breakdance, DJ, Graffiti, Beatcreation en Rap. Hier krijgen cursisten de kans om hun talenten te laten zien, te ontplooien en deze naar een hoger plan te tillen. Uiteindelijk krijgen deelnemers aan alle disciplines, de gelegenheid zich te presenteren aan publiek en kunnen, al naar gelang de behoefte, verder groeien naar een professionele status. Hiermee is Aight een belangrijke schakel in de ontwikkeling van talent in groot Den Haag.

Met de artistieke ontwikkeling, coaching en begeleiding, helpt Aight de deelnemers tevens te werken aan zelfvertrouwen, houding en motivatie.

Het Haags HipHop Centrum
Het Haags Hiphop Centrum (H3C) is de plek in Den Haag voor liefhebbers van de urban cultuur. Je kunt hier de hele week terecht voor lessen op het gebied van dans, kunst en muziek. Onze locatie op de van der Kunstraat 12 is voorzien van alle faciliteiten om deze stromingen op een professionele manier te kunnen beoefenen en tussendoor ook te ontspannen. Zo is er een ruime danszaal, DJ-ruimte, opnamestudio en een vide om te kunnen chillen.

Voor wie is H3C
Ons Hiphop Centrum is zeer laagdrempelig. De kosten voor de lessen zijn laag, iedereen is bij ons welkom en we maken ook gebruik van de Ooievaarspasregeling. Mede hierdoor is het een toffe ontmoetingsplek voor mensen met verschillende achtergronden en leer je steeds meer mensen kennen met dezelfde passie.

Doelstelling / Visie en Missie
Waar we in H3C veel waarde aan hechten is talentontwikkeling, vandaar dat wij ook op een zo professioneel mogelijke manier bezig zijn met onze lessen en de leerlingen. Bij ons krijg je de kans om je talenten te laten zien, te ontplooien en deze naar een hoger plan te tillen. Wij bieden onze leerlingen ook met regelmaat een podium aan om deze talenten te laten zien. Hierbij kun je denken aan optredens op verschillende festivals op het gebied van dans en/of muziek en exposities op verscheidene plekken. We onderhouden dan ook goede contacten met plekken als Paard van Troje, Park Pop en andere podia binnen en buiten de stad. Regelmatig geven we lessen en workshops op scholen en in diverse Haagse wijken.

Stichting AIGHT
Het Haags Hiphop Centrum wordt mogelijk gemaakt door Stichting Aight. Deze stichting dient als een paraplu en heeft verschillende projecten onder zich waaronder, behalve H3C, The Hague Street Art, I Love Hiphop en de Nederlandse Bboy League. Dit maakt Stichting Aight een belangrijke pijler binnen de cultuursector in de regio Haaglanden. Iedereen bij Aight heeft ook zijn/haar sporen verdiend in de hiphopcultuur en gebruikt deze expertise in ons werkveld. Voor (bedrijfs)feestjes, workshops, shows, demonstraties, masterclasses, graffiti opdrachten en nog veel meer kun je bij ons terecht.

Stichting Aight / Haags Hiphop Centrum (H3C)
Van der Kunstraat 12
2521 BB Den Haag